Kaapstad

Vrydag

Sunny. Mild.

13°C
24°C

7 day forecasts
Andries Bezuidenhout

Misdaad maak my nie konserwatief

2010-02-27 15:08


“Onthou, ’n liberalis is net ’n konserwatiewe wat nog nie beroof en/of verkrag was nie,” skryf iemand op Rapport se webwerf in reaksie op my vorige rubriek.

Dit laat my nadink. Maak misdaad dat mense só woedend is dat hulle masochistiese genot put uit alles wat verkeerd loop?
En ek? Hoekom glo ek nog aan die droom van ’n nie-rassige Suid-Afrika? Laat ek maar uit persoonlike ondervinding van misdaad praat.

As iemand wat besonder lief is vir Afrikaanse musiek, was die diefstal van Koos du Plessis (my vrou, Irma, se pa) se toerusting waarmee hy sy musiek opgeneem het, ’n geweldige terugslag.

Hoe verduidelik ’n mens aan die versekeringsmaatskappy wat die waarde daarvan vir Irma was? Só iets kan jy mos nie in geld meet nie.

Dit is tydens ’n inbraak by ons huis in Brixton gesteel. Die dief is later aangekeer, maar die musiektoerusting is nooit gevind nie.

Die dief se naam was Xolani, 18 jaar oud, pas uit die Oos-Kaap in Johannesburg aangekom. ’n Wit man het hom betaal om die huis se vensters en diefwering te breek, daarna ’n bedrag per artikel wat na sy bakkie in die steeg agter die huis toe gedra is.

Xolani se “werkgewer” is nooit aangekeer nie.

’n Rasse-voorval? Eerder ’n voorbeeld van samewerking oor die kleurgrens heen.

Dan is daar die keer met die motorkaping. Dit het in Johannesburg gebeur, kort ná skemer. Ons het mekaar op die sypaadjie gegroet. Net toe ek omdraai om na my motor toe te stap, haal die mans hul gewere oor en beveel ons om plat op die grond te lê.

Roger, voor wie se huis die voorval gebeur het, het sy babadogtertjie instinktief by sy vrou, Krista, gegryp en die pad in geloop, straatlig toe. Hy’t gesmeek: “Moenie my baba seermaak nie!”

Roger se systappie lig toe het gemaak dat sy buurman, wyle Eric Molobi, die voorval sien toe hy verbyry. Eric het die polisie gebel en die kapers moes besef het dat hulle min tyd het.

Maar eers moes ek plat op die pad lê, pistool teen my agterkop. Van die ander ook. Ek het my sleutels oorhandig. Eers tóé het hulle my laat hardloop. Ek het die koeël van agter verwag, maar dit het nie gekom nie.

’n Rasse-voorval? Nie almal van ons wat mekaar buite die huis gegroet het was wit nie. ’n Swart buurman, verder straataf, het saam met my teruggestap na die toneel, pistool in sy hand.

Oor die vele kere wat ek al my motor in die een of ander chop shop moes gaan haal, is daar nie ruimte om oor uit te brei nie. Of die keer toe Irma in Braamfontein vir haar selfoon aangerand is. Of die vele ander inbrake.

Glo my, niemand hoef my daarvan te oortuig dat misdaad heeltemal buite beheer is nie. Maar soveel van my swart vriende en kollegas was óók al slagoffers van misdaad. Swart mans het statisties die grootste kans om slagoffers van motorkapings te wees. Jou kans om vermoor te word as jy wit is, is amper vier keer kleiner as dié van ander bevolkingsgroepe.

Ek weet nie of ek myself as “liberalis” sou beskryf nie, maar die feit dat ek beroof is, het my allesbehalwe konserwatief gemaak. My eie ondervindings, asook die misdaadstatistieke, het my geleer dat misdaad ons almal se probleem is.

Die probleem is te groot en ernstig om aan wit sowel as swart rassiste oor te laat om ’n politieke speelbal daarvan te maak.

Hoeveel groter sou Solidariteit se impak nie gewees het as hulle daardie briewe oor misdaad aan die president saam met Cosatu gaan aflewer het nie.

Die wêreld is tog soveel interessanter as mense onvoorspelbare dinge doen.

Lewer kommentaar op dié storie


Anton Barnard 2/27/2010 9:53:08 PM
Tipiese drogredenasie van iemand (die skrywer) wat as sogenaamde dosent in die sosiologie beter hoort te weet. Hoeveel blanke bendes val huise in Soweto aan? Die punt is eenvoudig: die proporsionele swart-op-wit misdaadkoers, met ander woorde selfs al word daar vir getalle voorsiening gemaak, oortref die swart-op-blanke misdaadkoers met 'n enorme faktor (in die VSA is swartes sowat 8x meer geneig om blankes te vermoor as andersom.) Die vraag is: hoe vergelyk die moordkoers op blankes in SA met die moordkoers op blankes in ander lande. Maklik om te antwoord. In beskaafde, Europese lande, is die moordkoers tipies iets soos 2 per 100,000 bevolking per jaar. In SA is die oorhoofse koers waarskynlik 50 per 100,000 per jaar. Kom ons neem die skrywer se syfers op sigwaarde, nl dat blankes teen 'n koers van 4x minder as swartes vermoor word. 50/4 = sowat 12 per 100,000 per jaar. Dus, blankes word steeds teen 'n koers van 6x meer as in Europese lande vermoor. Oeps. Skiet die skrywer se eie woord homself sleg in die voet, en bewys hy die lynregte teenoorgestelde van die perdevye wat hy aan ons vir soetkoek probeer verkoop. Weer eens: linkse propaganda soos hierdie besonder swak-deurdagte "rubriek" verwelk in die aangesig van die feite.
Johannes 2/28/2010 1:59:25 AM
Misdaad maak my ook nie konserwatief nie, net realisties. Wanneer jy 'n sekere tipe persoon in 'n sekere situasie sien word jy versigtig of voel jy veilig? Maak dit van jou 'n rassis of net realisties? 'n Mens kan feite of gebeure baie selektief aanhaal en die prentjie daarvolgens skilder. So byvoorbeeld kan ek dan die saadjie plant dat Solidariteit regs en rassisties is omdat hy nie met Cosatu wou saamwerk nie. Lyk vir my na 'n "spindoctor' redenasie.
JVR 2/28/2010 3:25:21 AM
Andries - 'n paar opmerkings. (1) Ek glo nie die storie dat Xolani 'n "werkgewer" gehad het nie. Dit het hy uit sy duim gesuig. (2) As jy nou sodanig 'n nie-rassige samelewing will skep - watter taal praat jy met jou buurman Eric Molobi? As dit Afrikaans is, en jy droom dat daar 'n toekomstige nie-rassige Afrikaanse samelewing gaan ontwikkel, is jy erg in ontkenning. Mnr Molobi se nasate sal nie Afrikaans praat nie. En joune, as jy het, ook nie. Miskien hoop jy derhalwe op 'n Engelse nie-rassige samelewing wat oor 199 jaar net een-rassig sal wees. As jy nie oor die toekoms wonder nie, maar net verval het tot 'n vandag-tot-moreoggend bestaan, dan het jy die linksgesinde Westerse nihilisme heeltemal aanvaar: Ons bestaan vandag, en more bestaan ons nie, daar is dus geen rede om die toekoms te konstrueer nie. Laat ons dan net leef vir plesier vandag. (3) En overgesetsynde, as jy druk besig is om te werk vir die nie-rassige en dus nie-Afrikaanse toekoms, het jy reeds jou onmag in die magsbalans jeens die ANC onbewus erken (ek dink dit is 'n vorm van Stockholm sindroom). (4) Anders as jy verstaan die mense by Solidariteit Afrikaners se unieke penarie - naamlik dat enige weerstand teen ANC oorheersing, oor misdaad, oor taal, oor kultuur, onmiddelik as rassisme verdoem word. Deur die ANC, meestal, maar mens moet opmerk, veral deur Afrikaners wat die Westerse Zeitgeist van kulturele, geloofs, etniese, demografiese, politieke en ekonomiese ondergang aanvaar het as onvermydelik. Dus sluit die linkses, wat eens so vir die verdrukte en uitgebuite gestry het, wat so militant was, gedwee by die oorwinnaars aan, om dan hulle eie mense te paai terwyl hulle soos koeie na die slagpale gelei word.
JJJA1 2/28/2010 4:34:20 AM
Yep, drogredenasie is die regte woord. Absoluut korrekte stelling: Misdaad is ons almal se probleem. Maar dis nie regtig ter sprake nie. Roof se voorbeeld van die blanke wat die swart dief betaal het om te steel, word soort van as troeefkaart gebruik om die stelling te maak dat die misdadigers ook nie almal swart is nie. Maar die feite is dat 99.999% van misdaad, en spesifiek die geweldadige soort wat lewens verwoes, deur swart jeugdiges gepleeg word. Verder is dit `n feit dat die chaotiese bestel waarin ons lewe, die agteruitgang van waardes en standaarde, die aftakeling van die sisteem van beloning vir uitnemendheid en die kultuur van selfverryking, die orgie van bevoordeling wat lei tot die piesangrepubliek regering wat ons moet beskerm, absoluut en 100% `n swart fenomeen is. Ja, swart en wit is die slagoffers. Maar Afrika (lees swart Afrika) se waardes en kultuur is die oorsaak. En die vingers wat die snellers trek, die penisse wat die vrouens verkrag en die mentaliteit wat die chaos skep, is swart. Kom laat ons nie daaroor doekies omdraai nie.
Riaan 2/28/2010 6:41:06 AM
Rapport stop julle Judas-propaganda !
Colin 2/28/2010 8:27:06 AM
Roof. Plaas jy jouself beroof. Ek dink dit wat jy noem en aandui as wat met jou gebeur het, is 'n selektiewe droom. Ek stem saam dat misdaad nie net aan kleur toegedig kan word nie. Maar hoekom is dit net die blankes wat op plase vermoor word? Het jy al gehoor van een van die nuwe eienaars na grondhervorming wat hulle gat gesien a.g.v. misdaad? Hulle het hulle gat gesien omdat hulle nie kan boer nie. Stuk aarde en 'n huis gekry en nou word gevra, wat maak ons daarmee. Ek dink dit is tyd dat jy wakker word. Ek dink jy weet net so goed soos ek dat daar probleme is. Om dit te probeer regverdig oor jou persoonlike siening, raak aan die dun kant. Die feit dat Rapport jou nog hoegenaamd spasie gee wys net hoe desperaat Media24 ook is. Dis tyd dat jy begin konsentreer op 'n fiktiewe karakter met die naam van : ROOF. Ons sal probeer om dit te koop, maar dan moet jy 'n bitter goeie storielyn probeer handhaaf. Iets spesiaal. Dit wat jy nou kwytraak is pleinweg 'n klomp str*nt.
Gerhard 2/28/2010 8:52:08 AM
Dit is seker so dat ‘n sekere groep in enige samelewing amper fanaties sal vashou aan die ideologieë wat hulle koester, ek vermoed dat sal die Nuwe Suid Afrika die pad van Zimbabwe loop sal dit nog steeds so wees? Daar gelaat, besef asseblief dat hierdie groep altyd ‘n minderheid vorm in enige samelewing. Die meeste mense is meer realisties en besef dat sulke ideologie nie altyd werkbaar is in hierdie wêreld waar ons woon nie. Nog meer so as hulle nie in die eerste plek aanhangers is van die ideologie nie. Ek sien dat u die ou linkse doktrine dat alle groepe sleg en goed in hulle het gebruik in u argument, spaar ons dit asb. ons het dit al soveel keer gehoor. As die blanke bevolking in Suid Afrika in ‘n land van hulle eie gebly het, so hulle aan baie laer vlakke van misdaad blootgestel gewees het en terselfdertyd ‘n hoër lewensstandaard gehandhaaf het. Dit sal AFRIKA nog honderde jare neem om van daardie kultuur ontslae te raak.
Colin 2/28/2010 9:28:09 AM
Net om aan te sluit by Gerhard se stelling. Ek dink jy is heeltemal verkeerd deur te praat honderde jare. Duisende klink vir my meer in pas.
Marie 2/28/2010 9:32:01 AM
Colin: Jy is ooglopend ook een van die Afrikaanse koerantlesers wat klem lê op wit slagoffers, of dit nou op plase of in die stede is. Jy sal dalk verbaas wees om te hoor hoeveel swart mense oraloor -- ook op plase -- moord- en roofslagoffers is. Miskien moet 'n kundige vir ons bietjie van syfers voorsien. Ek lees nie net Beeld (Die Burger, raai ek in jou geval?) en Rapport nie, en luister glad nie na RSG nie en ek is oortuig daarvan dat die misdaadvlaag nie net wittes tref nie. Ook, Colin, waarom vir Andries op so 'n persoonlike vlak aanval? Of het jy 'n appeltjie te skil met Media24? Vreemd.
Basta Broer 2/28/2010 10:15:28 AM
Anton Barnard is die laaste persoon om iemand te beskuldig van "drogredenasies". Hyself glo in 'n tipe David Icke wit wêreld.
Pietman 2/28/2010 10:19:13 AM
JJJA1, as daar 40 miljoen witmense in die land was, was daar meer wit skelms. Maklike sommetjie. As die swart Afrika dan so wreedaardig is, hoekom is elke witmens nog nie uitgemoor nie? Die beginsel is skelms per kapita, dis al.
Johannes de Doper 2/28/2010 10:57:13 AM
Weer eens baie dankie vir 'n baie insiggewende meningstuk.
Pieter Engelbrecht 2/28/2010 11:18:13 AM
Marie: So jy wil net op persepsies 'n oortuiging waag? Geen logika of vergelyikings soos wat Anton reeds aangedui het nie? Mag die wit opinie nooit reg wees nie? As die misdaad vir die swart mense aanvaarbaar is en hulle verkies die regering elke keer met groot meerderhede beteken dit nou ons moet dus nou aanvaar dit moet die norm wees? As dit ooglopend is dat die sogenaamde media nie bereid is om vir hul leserskorps die ware feite te gee nie moet mens dan nou stilbly? Al is dit dan ook net 'n opinie. Ons weet mos al hoe gelate hulle die misbruik van polisie statsitiek aanvaar?
Johann Eksteen 2/28/2010 11:45:19 AM
'n Nie-rassige SA. Wat op dees aarde is dit? Wanneer velkleur nie meer saak maak nie?


Wel...


"Hoeveel groter sou Solidariteit se impak nie gewees het as hulle daardie briewe oor misdaad aan die president saam met Cosatu gaan aflewer het nie."


'n Blanke opinie op sy eie beteken nie veel nie. Swart steun is nodig om dit geloofwaardig te maak. Velkleur maak dus tog saak in jou nie-rassige SA, of hoe Rofie?
Kraken 2/28/2010 11:47:56 AM
Rassiste vee altyd, sonder uitsondering die waarheid van misdaad statistiek van die tafel af. Asof dit geen betekenis het dat swart Suid-Afrikaners nog steeds as "groep" meer onder misdaad ly nie. Asof dit geen betekenis het dat wit Suid-Afrikaners "gemiddeld" nog steeds ryker is nie. Daar is mos geen korrelasie tussen relatiewe rykdom en slagofferskap en relatiewe armoede en misdadigheid nie. Net nadat hulle die waarde van statistiek ontken het kom hulle voor en dag met hulle eie statistiek, "99% van alle misdadigers is swart, daar is baie meer swart-op-wit misdaad as andersom, daar word nie swart boere vermoor nie..." Die veralgemening is dan maklik en ondersteun die basiese geloof: Swartes is minderwaardig, swartes is barbare, swartes het 'n natuurlike geneigdheid tot geweld wat afwesig is by blankes. Wanneer 'n wit man 'n vrou verkrag is hy 'n uitsondering, 'n aberrasie, wanneer 'n swart man dit doen is dit maar net soos hulle almal is. Rassiste verblind hulle self met kleur. Hulle vra hulself nooit af of iets anders as kleur misdadigers as 'n groep identifiseer nie. Kom misdadigers uit gegoede of arm huise, het hulle 'n behoorlike skool opleiding ontvang, wat se geleenthede anders as kriminaliteit het hulle gehad en was hulle self slagoffers van misdaad en geweld? 'n Mens se lewensgeskiedenis maak mos geen verskil nie, jy word mos goed(wit) of boos(swart) gebore en dan is jou weg in die lewe gebaan en jy volg dit soos 'n willose robot. Rassisme, "groepsgerigte denke" as jy 'n eufemisme nodig het, is totaal nutteloos as dit kom by die bekamping van misdaad. As jy vassteek by " 'n swart man het 'n wit vrou vermoor" en nooit uitkom by "Tsephiso het Linda vermoor " nie gaan jy nooit die regte vrae vra en 'n bydra maak sodat Suid-Afrikaners kan ophou leef in vrees vir mekaar nie. Ons is waaragtig almal in dieselfde bootjie en as ons nie binnekort in dieselfde rigting begin roei nie gaan ons almal oor die waterval neuk en versuip.
TB 2/28/2010 11:48:01 AM
Volgens my mening is n liberalis bloot iemand wat situasies van alle kante beskou, nie net van een kant af nie. Die vermoë van komplekse denke vs. vereenvoudige denke. As dit van my 'n liberalis maak, dan is ek een en tots daarop.
Diepseun 2/28/2010 12:05:06 PM
Marie het jy die moeite gedoen om net Anton Barnard se kommentaar te lees met die "syfers" waarvoor jy vra?? En wat van die brutaliteit van meeste van die aanvalle op die blankes?
Mickey Ritter 2/28/2010 1:29:37 PM
Miskien het Xolani vir die eerste keer in sy lewe gehoor sing!! En besef hy doen aan ons ouens wat nie na onsself soek nie, ’n guns.
JK 2/28/2010 3:59:17 PM
Goeie artikel, Andries. Telleurstellende reaksie, mense. MISDAAD is ons almal se probleem. Kyk maar na hoe Noord-Amerika met sy uiteenlopende kulture ('n beter parralel tot ZA as Europa ) misdaad aanpak: ferm hand aan die een kant, maar meer belangrik - SAMEWERKING en integrasie tussen alle groepe!! Meeste konserwatiewe Ex-Suid-Afrikaners wat ek ken in N-Amerika keer terug van kuiers in ZA met 'n mate van ongemaklik oor ons APARTE BESTAAN. Hulle besef, en sal dit aan jou in sagter oomblikke verklaar, dat dit die onderliggende basis vorm van meeste van ons probleme. Hoe om dit reg te stel? Geen maklike oplossing nie. Maar, dit is die enigste langtermyn oplossing. Soveel van ons word verswelg deur verstaanbare woede, ontnugtering en frustrasie dat ons die boot gaan mis. Apart sal ons ondergaan, stadig maar seker.
KKK 2/28/2010 5:24:45 PM
Die misdaadvlaag wat die land sedert 1994 teister spruit inderdaad voort uit die 1976 onluste en die UDF se daaropvolgende populisties gesteunde aksies in die 1980s om die land onregeerbaar te maak ten einde sy “bevrydingsdoelwitte” te bereik. Die sekulêre en liberaal humanistiese oorwegings onderliggend aan die grondwet (en nie weerspieëlend van die ontwikkelingsvlak van die SA samelewing) het hierdie wetteloosheid en anarchisme geanker en die fondamente gelê vir die spreekwoordelike rampokkerparadys se morele en etiese verval. Met sy toetrede as President in 1994, het Nelson Mandela 9,000 misdadigers vrygelaat en ‘n korrupte wapentransaksie gesluit. Kriminele onvermoë en onverantwoordbaarheid het verdere institusionele inslag verkry met Thabo Mbeki se verkiesing en sy daaropvolgende transformasie strewes en SEB agenda. (Pravin Gordhan het oa onlangs bevind dat R2 miljard bestee is waarvoor daar geen teenprestasie gelewer is nie - moontlik slegs die piek van die ysberg. Die ANC se front organisasie, Chancellor House is insgelyks as “bemagtigingsvennoot” betrokke by die oprigting van die Medupi-kragstasie wat sowat 30% meer kos as soortgelyke fasiliteite elders.)

Terwyl hy ‘n R90m veiligheidsmuur rondom sy perseel laat opgerig het, het Mbeki ‘n partylojalis as polisiekommissaris aangestel wat met internasionele dwelmbase geheul het. Toe Paul Harris van FNB in 2005 ‘n burgerlike aksie teen misdaad op voetsoolvlak wou loods, het Charles Nqakula (sy polisieminister) sy bullebakke gestuur om die veldtog te kelder, terwyl lg. diegene wat durf kla het oor misdaad, in die parlement aangeraai het om die land te verlaat.

Benewens die polemie rondom die destydse speaker se onregmatige verkryging van haar bestuurderslisensie is die parlement deur die jare deur verskeie skandale oa rondom reis-en verblyftoelae en ‘n olie-transaksie waarmee die ANC sy 1999 verkiesing befonds het, geteister. Telkens is die wandade verdoesel. In een van die weinige skuldigbevindings, is Tony Yengeni Pollsmoor binne op die skouers van sy admirerende kamerade. Onlangs is berig dat nagenoeg 30,000 staatsamptenare onregmatig bevoordeel is deur RDP behuisingsubsidies. En so is daar talle voorbeelde van ‘n patroon van misdadigheid en administratiewe onvermoë waaronder die land sedertdien gebuk gaan.

Misdaad word egter gereeld deur die ANC afgemaak en benewens lippediens en grootpraterige retoriek is daar geen noemenswaardige afname in SA se wêreldrekord misdaadstatistieke nie (maar bloot verskuiwings binne klassifikasies). JZ se kantoor se weiering om Solidariteit se protesbriewe te ontvang is maar een voorbeeld van hul ongeërgdheid en morele apatie. Kort na sy aanstelling het Nathi Mthethwa, JZ se polisieminister nadat sy luukse hotelverblyf op die lappe gekom het, ontken dat hy sou geweet het dat sodanige verblyf so duur is, terwyl sy inligtingsminister se vrou met internasionale dwelmhandel verbind word. Die blouligbendes wat sg. BBP’s beskerm tree toenemend met klaarblyklike ontoerekeningsvatbaarheid op. In antwoord op ‘n vraag van die DA se David Maynier, het die relevante minister verklaar dat BBP beskerming ‘n verbysterende R380m in die 2008/09 boekjaar beloop het, terwyl slegs R270m bestee is aan die patrollering van SA se landsgrense.

Die staat se eerste en grootste verpligting is die beveiliging van sy burgers. In die afgelope 3-jaar het die SAPS meer as 7,500 vuurwapens (waarvan hul weet en erken) verloor, terwyl staatsuitgereikte R5’s gereeld in plaasaanvalle, motorkapings en rooftogte gebruik word. Die onvermoë van SAPS personeel wat die noodlyne beman en wat dikwels kwalik in geradbraakte Engels kan kommunikeer word gereeld aan die kaak gestel (dit is indien die telefoon wel beantwoord word). Tot ‘n kwart van SAPS se lede het kriminele rekords terwyl talle gereeld van verkragting, moord of roof aangekla word. Talle vaardighede het vervolgens vir die SAPS verlore gegaan na die ontbinding van sy spesialis-eenhede en ten spyte van voortydige waarskuwings (dit word egter nou weer heringestel teen groot koste). Slegs in sowat 10% van alle misdade vind daar suksesvolle skuldigbevindings plaas. Onlangs is ‘n verdere 50,000 kitskonstabels van onsekere bevoegdheid en geletterdheid opgelei en ontplooi met die oog op die 2010 SWB. ‘n Beleid van kwantiteit eerder as kwaliteit word skynbaar voorgestaan. Artikels oor magsvergrype deur lede wat duidelik geen idee het van hul wetlike verpligtinge en die publiek se regte haal nou gereeld die media. Transformasie en demografiese getalle verteenwoordiging soos blyk uit die Barnard-saak is klaarblyklik die oorwegende maatstaf van sukses in die SAPS vandag.

Misdaad is maar een uitkoms van die wrywing wat veroorsaak word deur die samekoms van die tektoniese plate van onderliggende en uiteenlopende waardestelsels, kultuurverskille en lewensbeskouings. Die wit liberale probeer desperaat voorgee dat misdaad almal raak en almal se probleem is, maar misken die olifant in die vertrek, naamlik die ras van die booswigte wat sorgvuldig in SA se gemanipuleerde statistieke verskuil word. Misdaad in sy vele fasette en op alle vlakke is vir baie in SA ‘n winsgewende en lae-risiko beroep. In die townships geniet misdadigers allerweë sosiale aansien vanweë hul materiële sukses en dien as rolmodelle vir die jeug. Die skrywer se eie statistiek (per kapita of absoluut?) dat blankes se kanse om vermoor te word, amper vier keer kleiner as dié van ander bevolkingsgroepe is, terwyl hulle minder as 10% van die bevolking verteenwoordig, ondergrawe sy eie argument. Cosatu terloops is deel van die regerende alliansie en het dus direkte toegang en verteenwoordiging maar heg self klaarblyklik ‘n lae prioriteit aan misdaad. Geen burgerlike aksies word ooit vanuit swart geledere teen misdaad geloods nie. Moord en doodslag het so deel van SA se daaglikse brood geword en die bevolking reeds tot so ‘n mate gedesensiteer dat vele ander vergrype nie eens meer die nuus haal nie. (Die ongeweldadige Reitz-4 geval bly egter vir ‘n onverklaarbare rede steeds op die voorblaaie?)

Die diaboliese magte van misdaad en armoede is ‘n statisties groter gegewe in swart oorheerste samelewings wat ook skynbaar meer geredelik aanvaar word as deel van die status quo te wees en geld eweneens in Nigerië, Haiti, Liberië of die oorwegend swart Amerikaanse stede van New Orleans, Washington DC of Chicago. In SA, sal onverpoosde misdaad en onbeheerste kaderplundering van die staat soortgelyke en voor-die-hand-liggende uitkomste lewer. In Afrika kannibaliseer en verorber die krokodil uiteindelik homself en geen mate van stompsinnige ontkenning kan dit verhoed nie.

Skakels wat verder lig werp op SA se misdaad probleem is: Anatomie van ‘n plaasaanval - http://onsstem.blogspot.com/
http://sa-jokes.blogspot.com/2010/02/fwd-eishh-in-eshowe.html
Boerboel 2/28/2010 9:43:19 PM

@ Marie:

Jou taktiek om Colin met die alewige rassis kwas te verf is heel afgesaag, nes die links-liberale cliché om swart-op-wit moorde te minimaliseer deur knaend op swart-op-swart moorde te hamer. So omdat swartes mekaar lukraak verkrag en uitmoor, is dit dan goed en wel dat hulle dieselfde met blankes doen? Aldus jou verwronge logika.

Feit # 1: Die Instituut vir Sekerheidstudies (ISS) het in 2007 onteenseglik bevind dat Blankes en Indiers proporsioneel teen 'n hoër tempo slagoffers van misdaad is as ander rasse, swart en gekleurd inkluis. Inderdaad, swartes word meer gereeld beroof as blankes maar word statisties veel minder uitgemoor. Die logiese slotsom is dat daar 'n veel sterker animus bestaan teenoor blankes & Indiers wanneer misdaad teen hulle gepleeg word,en gegewe die demografiese inligting is die enigste logiese afleiding dat sulke animus rassisties van aard is. Sien skakel hierlangs vir bron http://www.politicsweb.co.za/politicsweb/view/politicsweb/en/page71619?oid=143475&sn=Detail

Feit # 2: Dit is ANC beleid om aan te voer dat blankes AL hul rykdom bekom het deur dit van swartes te beroof oor 'n periode van 350 jaar. Hierdie mantra word oneindig herhaal by ANC byeenkomste. Dus voel swart misdadigers dat deur blankes te beroof, hulle "dinge wat eintlik aan hulle behoort, wettiglik terugneem". Met so 'n ras-geskoeide persepsie verdwyn enige moraliteit en blaas dit 'n geweldige animus aan teen blankes, wat homself manifesteer deur die ongelooflike, heeltemaal onnodige geweld en marteling wat met swart-op-wit misdaad gepaard gaan.

Feit # 3: Sedert 1994 is meer as 3 000 Blanke plaasboere wreedaardig vermoor. In dieselfde tydperk is daar minder as 100 swart / Kleurling / Indier boere vermoor. Glo jy steeds dat plaasmoorde maar slegs 'n landelike misdaadverskynsel is, soos dit deur plaaslike en internasionale media toegesmeer word?

Feit # 4: Daar is etlike berigte (The Citizen, onder andere) waar huisrowers by 'n tuiste ingebreek het, gevind het dat hul slagoffers nie-blank was en dan om verskoning gevra het en gesê het hulle was onder die indruk die gesin was blank. Terselfdertyd was die slagoffers meegedeel dat "slegs Blankes se huise beroof word".

Met respek Marie, dis tyd dat jy die oogklappe afskeur en jou naiewe en / of moedswillige ontkenning van die waarheid laat vaar. Voed jouself op met die feite, want eers dan sal jou emosionele gebrabbel plek maak vir meer waardevolle diskursie hier by ons grootmense. Andersins, hou jou eerder by die skottelgoed asseblief.

Jou taktiek om Colin met die rassis kwas te verf is heel afgesaag, nes die links-liberale cliché om swart-op-wit moorde te reduseer deur
johrne van huyssteen 2/28/2010 11:19:11 PM
Goeie artikel Roof. Die regse sambok sal enigeen bykom wat dit waag om iets positief te sê oor ons land. Hulle het blind geword deur hulle haat. Vat die houe soos 'n oopkop man, jy is hulle wêrelde voor.
Colin 3/1/2010 3:21:10 AM
Marie, sjoe, niks vreemd omtrent my kommentaar nie. Net gatvol vir die hoogheiliges soos Andries wat altyf 'n eiertjie te lê het oor die situasie in die land. Ek stem saam dat swartes net so deurloop onder misdaad. Nog nooit ontken nie. Maar soos nog 'n kommentator opgemerk het, wat is die sin daarin om te martel ook? As jy wil steel, steel en kry klaar. Om genot daaruit te put terwyl mense om hul lewens pleit? Dit is mos onmenslik. Nie eers in die natuur word dit aanvaar nie. En ja, ek het 'n appeltjie te skil met Media24. Dit is die magtigste organisasie in die land wat nuus aanbetref. Maar hopeloos te slapgat om die werklike gebeure op 'n daaglikse basis weer te gee. Kyk bietjie mooi en doen jou huiswerk. Daar word nou en dan berig oor iets soos byvoorbeeld iemand in die polisie wat aanjaag. Aanranding, verkragting en selfs moord. Sien jy ooit wat die uiteindelik uitslag daarvan is? Dis net so goed jy berig oor 'n rugbywedstryd sonder om die telling te noem. Ek koop ook jou idee van 'n kundige wat ons met met die ware syfers moet voorsien. Ek het 'n vermoede ons gaan almal aangenaam verras word. Maar om die ware feite in die hande te kry, sal waarskynlik net so moielik wees as om stroomop te probeer swem. Daarvan getuig die polisie en onvermoë om ons van deursigtige en gesaghebbende misdaadstatistiek te voorsien. Ek praat waarskynlik te veel en voor jy my dalk daarvan beskuldig dat ek nou met die polisie ook 'n vreemde appeltjie te skil het, moet ek seker ophou. My volgende kommentaar sal oor Korrektiewe Dienste en die Weermag wees.
Johann Eksteen 3/1/2010 8:28:22 AM
TB, jy't ongelukkig die kat aan die stingel beet met jou liberalis-definisie. Raadpleeg asb die HAT. Roof is byvoorbeeld nie 'n goeie advertensie vir jou tipe liberalis nie...hy vereenvoudig dan juis alles vanuit (slegs) die PC hoek af.
Anton Barnard 3/1/2010 8:30:40 AM
Snaaks, ou Basta Broer, dat jy nie met my aantoonbare feite probeer stry nie, maar bloot die man ipv die bal probeer speel. Jy vind seker dan aantoonbare syfers en statistieke, indien nie die heelal nie, ook rassisties...
Domkop 3/1/2010 9:21:23 AM
Andries ek kan sien jy werk ook mooi saam oor die kleurgrens heen om misdaad te bevorder in SA.ONGELUKKIG IS JY OOK NOG NIE AANGEKEER NIE!!!"Hoeveel interessanter is dit nie as ons Cosatu sou betrek nie?"Kom by vet seun!!Cosatu is juis diegene voor wie se deur die briewe gele moet word.Jy kan oogklappe aansit soos jy wil,die realiteite sal jou 'n konserwatiewe maak wat nie leuens duld nie.Jy kan maskers vir misdadiger help opsit ,maar die dag kom wat joune ook afgeruk sal word.Dan sal geen leuens en koerantpropaganda die harde feite ongedaan kan maak nie.Jy word nie deur misdaad konserwatief nie se jy.Dan is jy mos self 'n misdadiger.Jy is ook nie liberaal nie?Klink my jy is 'n regte"nobody".
Richter 3/1/2010 11:56:00 AM
Misdaam is niks minder as sosiale kwessie nie. Ek kry die gevoel die konserwatiewe denkers in Suid Afrika glo die swart gemeenskap is uit om ons bleekvelletjies vat te vat. Dis nie die geval nie!Kom sit dit so: Jy het 'n gesin, wat jy baie lief voor is. Nou wat sal jy die doen om die pot aan die kook te hou. Nou neem in ag dat a groot proporsie van die land se swart gemeenskap geen sosiale raamwerk om op terug val nie. As wit mens, kan jy altyd by jou gaan eet, want hulle kan help, maar ongelukkig kan meeste mense in die land die nie nie!Dis n sosiale kwessie. Dis idioties om te d dink dat misdadigers nie die rykes gaan teiken nie! Komaan man, dit gaan nie oor wit of swart nie, dis misdaad.Dit is sosiale kwessie, en Andries is reg, ons moet hande saam vas hoe om die probleem op te los. Afrikaners gaan nie die probleem oplos deur te kla nie, sluit aan by jou naaste buurt wag. Anders, hou jou bek. Op n ander noot, hoekom vind die konserwatiewes dit so onsmaaklik as liberale sy opinies lig? Dis waar die antwoorde van die toekoms vandaan kom.
skynheilige verligtes - en Naspers 3/1/2010 11:58:42 AM
...hoekom is die skynheilige "verligtes/ linkses" so stil oor die barbaarshede van vandag..?? ...die verligtes het baie te sê oor die "ongeregtighede" van die "verlede" ...maar oor die barbaarse moorde van vandag, na 1994, is hulle tjoepstil.. ...klomp skynheiliges...!!
....2000 plaasboere is sedert 1994 wreedaardig vermoor en 20 000 onskuldiges elke jaar ... ..maar dis mos aanvaarbaar, ...want ons is mos nou almal "vry"... .....patete...!!!
doof en blind 3/1/2010 12:08:50 PM
...'n liberalis is 'n knaap wat so in die verlede leef, dat hy nie werklikhede van vandag nie kan raaksien nie... ...net gister (apartheid) maak vir hom saak. ...vir vandag (na 1994)se probleme is hy hoorende doof en sienende blind...
dikvellig 3/1/2010 12:11:49 PM
Andries is so dikvellig, niks sal aan hom vat nie..! ...nie eers misdaad nie... He he he he..!!
Gerhard 3/1/2010 1:56:39 PM
Aan Richter. Jy moet gerus meer hier skryf ou maat, ons het ouens soos jy nodig om die wêreld se probleme vir ons op te los, suig net nog so paar keer aan daai daggapyp. Ek sou bv. nooit kon uitwerk dat die ouens wat mense so wreedaardig vermoor en vroue verkrag eintlik net die pot aan die kook wou hou, geniaal! Klaarblyklik het julle die antwoord vir die toekoms net soos julle die antwoord vir die huidige gehad het, dankie tog daarvoor! Laat ek raai, ‘n groter daggapyp?
wraak op wittes gerig 3/1/2010 2:44:11 PM
...met die meeste plaasmoorde is die slagoffers eers wreedaardig gemartel voordeat hulle wreed doodgemaak is...!! ...en dan word NIKS eers gesteel nie.. ...en dan noem die linkse-verligtes dit maaar net nog 'n misdaad... ....twak man, ..dis wraak wat op witmense gerig is....!! ....blatante moord op wittes gerig..!!
Andries Bezuidenhout 3/1/2010 3:54:56 PM
In statistiek vind 'n mens gereeld 'n korrelasie tussen twee veranderlikes, maar dit beteken nie die een is die oorsaak van die ander nie. Die Voortrekkers het byvoorbeeld gedink koorsbome veroorsaak malaria, van daar die naam van die bome. Koorsbome het egter net toevallig ook voorgekom in streke waar muskiete was wat die malaria oorgedra het. Die bome word in so 'n geval 'n tussenkomende veranderlike genoem, en die korrelasie tussen die bome en koors is dus as gevolg van iets anders. Op Engels word dit 'n “spurious relationship” genoem. Dieselfde geld vir “ras” en misdaad. In die meeste gevalle het dit eerder met ekonomiese ongelykheid te doen – en Suid-Afrika is die land in die wêreld met die grootste gaping tussen ryk en arm. Hoekom was Afrikaners verantwoordelik vir soveel van die huisbrake in Johannesburg in die vroeë-1900s? Omdat hulle wit is? Duidelik nie. In baie gevalle was hulle arm omdat hulle plase afgebrand is en hulle geen ander keuse gehad het as om te steel nie. Hulle het ook verontreg gevoel, met rede. Opheffingswerk het gemaak dat daardie misdadigheid mettertyd verdwyn het. Baie lande het misdadigheid wat buite beheer is. Hoekom het Albanië byvoorbeeld so 'n hoë moordsyfer? Kan ons nie die vlak van die gesprekke hier 'n bietjie lig nie? Ek het geen probleem met die persoonlike aanvalle op my nie. Dit wys my argumente maak 'n impak, so ek neem dit nie persoonlik op nie. So hoe lyk dit met 'n ware gesprek oor kwessies wat ons almal raak? Hier is 'n interessante artikel deur Clive Glaser oor misdaad: http://pdfserve.informaworld.com/974949_731355195_905328517.pdf Hy verwys ook na ’n aantal artikels oor ras en misdaadstatistiek: Altbeker, ‘Puzzling Statistics’; A. Altbeker, ‘Positive Trends: The 2004/05 Crime Statistics’, SACQ, 14 (2005), 1–10; P. Burton, ‘Who is to Blame? Crime in Meadowlands, Soweto’, SACQ, 5 (2003), 15–21; J.D.S. Thomson, ‘A Murderous Legacy: Coloured Homicide Trends in South Africa’, SAQC, 7 (2004); M. Schonteich, ‘The Dangers of Youth? Linking Offenders, Victims and Age’, Nedbank ISS Crime Index, 3, 5 (1999), 1–5; T. Leggett, A. Louw, M. Schonteich, M. Sekhonyane, ‘What the Crime Statistics Say’, in Criminal Justice in Review 2001/2002, ISS Monograph 88 (2003); Leggett, ‘The State of Crime’; J. Comaroff and J. Comaroff, ‘Figuring Crime: Quantifacts and the Production of the Un/Real’, Public Culture, 18, 1 (2006), 209–46. Om mee af te sluit, uit vandag se media: “South Africa's poor townships - the legacy of decades of apartheid segregation - bear the brunt of the country's rampant crime rate with 93 murders reported in Alex last year, against 10 in neighbouring wealthy Sandton.” http://www.property24.com/articles/top-stories/Anti-crime-patrols-reclaim-SA-streets/11224
korrekte feite 3/1/2010 4:54:36 PM
Die van julle wat kommentaar wil lewer, kry tog jul feite reg. Eers lees jy 2000 wittes is sedert 1994 vermoor, dan verkondig 'n ander een dis 3000. Nog 'n swaap sê daar is minder as 100 anderskleuriges sedert 1994 vermoor. Dis 'n grap. Maar elkeen wil reg wees. Dis 'n siek spul.
Anton Barnard 3/1/2010 6:06:36 PM
Nee, wat, ou Andries, nie eers amper nie. Jou argument is die uiters-swak, geykte een: armoede veroorsaak glo misdaad. Nee, toe nou nie. Kolkata is byvoorbeeld een van die heel, heel armste stede op die planeet, maar die misdaadkoers daar is 'n fraksie van die een in Suid-Afrika. Voorts verduidelik armoede op GEEN manier waarom misdaad so gewelddadig is nie. Weer eens: hoeveel ryker inwoners van Kolkata loop deur onder bendes wat hulle martel, en nie bloot besteel nie.

Maar ja, kom ons lig die vlak van die debat. Betwis dus vir my asseblief dat, alhoewel swartes slegs 10% van die bevolking in die VSA is, meer as helfte van die tronkbevolking daar swart is. Is dit armoede. Oeps! Probleempie! Amerikaanse swartes se per-capita inkomste oortref blankes s'n in Suid-Afrika.
Floortje 3/1/2010 6:50:12 PM
So Andries, wat jy die mense hier wil wysmaak is dat wanneer 'n persoon arm is, dit hom klaarblyklik die reg gee om andere wreedaardig te martel en te vermoor. In vele aanvalle op plase en weerlose bejaardes word dikwels niks gesteel nie. Na afloop van die ABO en gedurende die depressiejare het blankes en spesifiek Afrikaners hulself georganiseer en opgehef deur helpmekaar-aksies en onderlinge hulpverlening en nie deur te roof en te moor en die staat vir eie-belang te plunder nie. Gerieflikheidshalwe ignoreer jy KKK se repliek dat misdaad in SA op die hoogste vlakke op enorme skaal deur die ANC gepleeg en gefasiliteer word en dat die rampspoedige ekonomiese gevolge groter armoede in die hand werk. Dus is selfs groter misdadigheid ons voorland volgens jou redenasies. Waarom presies is misdaad toegelaat om buite beheer te raak in SA en waarom hierdie skynbare hulpelose optredes deur die staat? Behalwe natuurlik as dit 'n doel sou dien? Kom ons misken sommer ook dat die moorde in Sandton/Alexandra nie deur 'n sekere rassegroep gepleeg word nie. Ek persoonlik is sat vir hierdie naiewe beredenering en regverdigings en die miskenning van die ooglopende realiteite. Terloops, die enigste rede vir SA se gradering as een van die lande met die mees ongelyke verdeling van inkome volgens die Gini koeffisient is dat geen statistieke vir die res van Afrika beskikbaar is nie - waar die elites tipies alle beskikbare hulpbronne inpalm. SA se onbeheerste demografiese ontploffing wat verder aangemoedig word deur kindertoelaes speel natuurlik ook 'n rol. Die verwysing pas egter die liberale ras-gebaseerde skuldgevoel argument. Laastens, verduidelik alleenlik armoede die moorde in Alexandra en ander townships? Dalk moet jy op 'n Saterdagaand 'n wyle by die Chris Hani Baragwanath-hospitaal gaan deurbring om die gevolge van nodelose misdadigheid eerstehands op grondvlak te ervaar...
TB @ Johann Eksteen 3/1/2010 7:58:12 PM
Ek het nie n woordeboek nodig om my eie persoonlike definisie van 'n liberalis te verklaar nie. Sommige kommentators op hierdie webwerf heg daagliks hul eie "regse" persoonlike verklarings daaraan, so hoekom kan ek nie my eie "linkse" verklaring daaraan heg nie, hmmm?
demokratiese swak regering 3/2/2010 8:50:45 AM
Die enigste manier hoe ons die land se probleme gaan oplos is dat ons in die eerste plek 'n regering moet kry wat weet hoe om effektief te regeer. ..Geen moord is aanvaarbaar nie..! Wit of swart.! ...Dis tog so jammer dat FW se wonderlike "demokrasie" veroorsaak het dat ons nou so 'n k*k, korrupte, kommunistiese regering het, wat nie 'n clue het om te regeer nie.. ..Al wat hulle goed kan doen is om die sous-trein te ry, te skep en te plunder. ..Dis verder net so jammer dat ons vir die volgende 50 jaar met hierdie k*k regering opgeskeep gaan sit. ...Ai, ..die FW darem..!! ..gelukkig is ons almal darem nou vry..!! ...tot die misdadigers is vry..!! ..jippie..!!




gustav 3/2/2010 8:51:01 AM
Welgesê Andries! Ek ervaar dit as 'n broodnodige, positiewe 'reality-check' oor wat werklik in die land aangaan. Die toekoms van hierdie land kan net opwaarts spiraal as ons ALMAL vind wat ons fundamentele waardes deel, oor kleur-, taal- en klasgrense heen en saamwerk. Hierdie rasses-verdagmakery is die pad na chaos en hartseer.
Hansie Slim 3/2/2010 9:45:42 AM
En daar gaan ou Andries se armoede argument...http://www.beeld.com/Content/Suid-Afrika/Nuus/1928/08ed5c0058bf424abe3680da9bd81d6b/01-03-2010-11-32/Woede_oor_n%C3%B3g_plaasmoorde
Gerhard 3/2/2010 11:19:37 AM
Ou Andries, lyk of daar iets fout is met die adres.
Johann Eksteen 3/2/2010 12:19:33 PM
Roof, interessant jy noem huisbrake deur armblankes in die vroeë 1900's. Kan jy miskien vir ons vertel of wrede verkragtings en gruwelmoorde, soos wat ons daagliks in koerante lees, daarmee gepaard gegaan het? Hoe koppel jy hierdie gruweldade aan armoede? (Oppas vir daai "spurious relationship”, ouboet!) Persoonlik glo ek dat IK (of 'n erge tekort daaraan) 'n beduidende rol hier speel. 'n Persoon met 'n gebrekkige verstand het immers minder geleenthede en is dus meer geneig om eerder sy dierlike behoeftes te bevredig. Stry?
TB @ Johann Eksteen 3/2/2010 5:24:42 PM
Stem gedeeltelik met jou saam. n Gebrek aan IK speel n rol asook n totale gebrek aan EQ, opvoeding, norme, waardes en voortreflike rolmodelle. (Dinge wat tot n groot mate afwesig was in n groot persentasie van SA se bevolking die afgelope 50 jaar of so.) En wie moet ons daarvoor bedank? Beslis nie Boland Bank nie.
TB 3/2/2010 5:51:12 PM
Die ironie van misdaad hoofsaaklik afkomstig vanuit die "laer mentaliteit" van die bevolking: Die NP het gedink as hul die massas "uneducated" hou, sal hul beleid slaag. Nou dink die ANC presies dieselfde. Hoeveel keer moet die sogenaamde leiers van hierdie verdomde land nog hul koppe stamp voor die les sal deurkom? (Japan as voorbeeld, na die 2de Wêreldoorlog: Van muishond tot wêreldleiers - deur education, education, education. Kyk tans na China, dieselfde beginsel. Kyk na Maleisië, Taiwan, Indonesië - kan iemand hier asb net wakker word, waarneem, inneem en *&^% KYK!!!!
Dan 3/2/2010 10:45:42 PM
Die feit is dat daar n lae vlak genocide teen die blankes aan die gang is.

Ontken dit maar. Tyd sal leer. Die pot van swart haat is besig om oor te kook en as dit eers op die warm plaat geval het, gaan dit spat.

Daarna gaan julle dommes dit bitter moeilik vind om die realiteit van swart haat verder te ontken.
Domkop 3/3/2010 7:57:29 AM
Ou Andries,erken dit nou maar;jy het gelieg toe jy gese het jy is nie 'n liberalis nie.Eerder net skaam om een te wees,maar tog nog steeds een.Wees eerder eerlik soos TB en se ek is 'n liberalis-'n aansteeklike en dodelike siekte onder ons.
Hansie Slim 3/3/2010 10:28:35 AM
Nog 'n moord gemotiveer deur armoede...http://www.beeld.com/Content/Suid-Afrika/Nuus/1928/b64bae8eef1741ff8c342a886c045e03/02-03-2010-11-45/Nog_n_moord_ruk_Limpopo
Bokkop 3/3/2010 3:23:08 PM
Hier is die amptelike rasse samestelling van gevangenis in Suid Afrika van die Webblad van die Dept van Korrektiewe dienste. Hieruit is dit duidelik dat slegs 1,7 % van gevangenis Wit is. 80,4% is swart. 17,5% is Kleurling. 0,4 is Asiaties.
http://www.dcs.gov.za/WebStatistics/inmate-gen.aspx

Let asb op dat dit sluit nie verhoorafwagtendes in nie en ook nie die wat uit is op parool nie. Dit sluit ook nie gewoonte misdadigers of ex misdadigers in nie.
Jaap du Preez 3/3/2010 4:41:13 PM
Bezuidenhout voer enkele anekdotes oor misdaadvoorvalle aan as redes waarom hy “nog aan die droom van ’n nie-rassige Suid-Afrika” glo. Die anekdotes kan die waarheid of blote leuens wees. Feit van die saak is dat dit moontlik sou wees om die een of ander kant te bepaal INDIEN DIE GEGEWENS MAKLIK VERIFIEERBAAR WAS. Natuurlik kan die leser polisiedossiere en hofstukke gaan raadpleeg om die gegewens te probeer verifieer, maar is dit die bedoeling van Bezuidenhout? Waarskynlik nie, gegewe die karige besonderhede. So wat is sy bedoeling met die artikel?


Wanneer ‘n persoon lieg, weet hy/sy wat die waarheid is maar gebruik nogtans ‘n verifieerbare onwaarheid om ‘n vals werklikheid te skep en so andere te mislei. So byvoorbeeld lieg Jan Jan Joubert openlik. In sy rubriek “Boetman was verkeerd – Angola was nodig” (Rapport, 6 Feb 2010) lieg Joubert dat oud-Pres De Klerk tydens sy lesing oor die herdenking van sy 2 Feb 1990 toespraak die sinsnede in hoofletters gesê het: “Geregtigheid vir almal het ons te alle tye gerig. ONS IS AANGEVUUR DEUR DIE MORELE ONVERDEDIGBAARHEID VAN ONS SITUASIE, en deur die geleenthede wat daardie tyd aan ons gebied het.” Die feit dat De Klerk nie daardie sinsnede geuiter het nie is verifieerbaar, deur bloot die volledige weergawe van sy toespraak te bestudeer. (Terloops, die betrokke rubriek het spoorloos uit Rapport se rubrieklys verdwyn nadat die bostaande onder die redaksie se aandag gebring is)


Om ‘n antwoord op die vrae hierbo te vind, oorweeg die essay getiteld “ On Bullsh!t” in ‘n 1986 uitgawe van Raritan, skryf prof Harry G. Frankfurt:

The bullsh!tter …does not reject the authority of the truth, as the liar does, and oppose himself to it. He pays no attention to it at all. By virtue of this, bullsh!t is a greater enemy of the truth than lies are.”

Boerboel 3/3/2010 6:58:29 PM
Andries

Ek het in my liberale dae nes jy ook aan die
"armoede veroorsaak misdaad" mite gekleef.

Vergeleke met ons bure soos Zim, Lesotho, Zambie,
Malawi en Mosambiek is ons "armste van die armstes"
effe meer welaf as daardie lande se armstes.

Volgens jou logika sal misdaad dus heelwat erger
in daardie state wees. Die feite toon egter presies
die teenoorgestelde - hulle het MINDER algemene
misdaad en nie naastenby soveel GEWELDSMISDAAD
soos wat in SA voorkom nie. Hoe verduidelik jy
dit?

In Australie was daar onlangs 'n paar aanvalle op
Indiese studente. (Niemand is vermoor of ernstig
beseer nie). Tog is daar nou 'n massiewe internasionale veldtog
geloods om "etniese-baseerde geweldsmisdaad" teen Indiers
die hok te slaan. Slaan dit na op Google, die moeite en
omvang van die veldtog sal jou verstom.

Daarinteen in Suid Afrika is daar amper 3 100 WIT boere wreedaardig
vermoor, (terwyl in die selfde tydperk minder as 100 nie-blanke
boere vermoor is) en hier staan jy heel vroom en maak dit af as
lukrake kriminaliteit? Ag nee ou maat, soos Anton Lombard tereg
se, jy verkoop perdedrolle as vye. Feit is Andries, ons mense
loop deur onder 'n ras-baseerde haatmisdaad-veldtog - volksmoord
of soos die VN dit noem, "ethnic cleansing". Deur dit te ontken
doen jy jou mense geen gunse nie.
Marie 3/4/2010 6:36:48 AM
En, Bokkop? Wat bewys jou statistieke? Maar dankie, dit was tog interessant om te sien dat proporsioneel is swart gevangenis in ooreenstemming met hul eie getal, wittes is onderverteenwoordig (raai wie het toegang tot die beste regshulp?) -- ek as witte is dankbaar, bruines is oorverteenwoordig -- dis iets om oor te ponder, nou-ja, wat maak jy daarvan?
Domkop 3/4/2010 10:45:37 AM
Marie, mag ek raai wie het die beste toegang om die gevangenissse te ontwyk?Is dit nie ou Jakop ons president en sy swart kaders wat nie eens die hof haal nie.Ons regssisteem is nou volgens jou ook onder verdenking.Wie is in beheer van die regsisteme?-Bruines is oorverteenwoordig.Wat maak ons daarvan?Wel dis maklik.Moet nie vermeng nie.Glo in selfbeskikking en identiteitsbewaring!!!!
Andries Bezuidenhout 3/4/2010 11:51:00 AM
Kort reaksie van my kant af. Nie armoede nie, ongelykheid. SA is die ongelykste land ter wêreld. Jammer ek kan nie nou volledig reageer nie, ek is by die Woordfees in Stellenbosch.
Bokkop 3/4/2010 2:11:02 PM
Marie hier is die statistieke per capita vanaf die SAIRR. http://www.sairr.org.za/press-office/archive/press_release_-_crime_24_nov_2008.pdf

Neem asb kennis dat hierdie statistieke alle gevangenes insluit en dat dit nie onderskei tussen watter is ernstige gewelds misdaad gevangenes en watter is s.g. wit-boordjie misdaad nie. Sulke statistieke is ongelukkig nie vryelik beskikbaar nie.
Jy vra wat bewys die statistieke? Nou ja, Andries is die een wat dit duidelik gestel het dat swartes ook onder misdaad ly. Dit is veronderstel om ons as blankes beter te laat voel waneer swartes ons vroue verkrag, ou mense martel en vermoor, net omdat swartes ook ander swartes doodmaak. Dit is belaglik. Die statistieke bewys dat dit maak nie saak wie getref word deur misdaad nie, die oorgrote meerderheid van misdadigers is swartes en kleurlinge. slegs 1,66% is wittes. Dit sal interresant wees om die statistieke te bekom vir geweldsmisdadigers.
Bokkop 3/4/2010 2:34:44 PM
Marie jou redenasie dat Blankes kwansuis toegang het tot beter regshulp is oppervlakkig en ‘n belediging vir prokureurs en Advokate wat swartes verdedig. Na my mening lê die probleem eerder in die lae vlakke van arrestasie en die lae vlakke van skuldigbevindinge deur onbevoegde (Regstellende Aksie) polisie beamptes.
Met die statistieke van geweldsmisdaad, ...75% van gevalle maak dit nie eers tot in die hof nie. ‘n verdere 10% word teruggetrek in die hof. Net 6% word skuldig bevind en 5% onskuldig.
Bron SA Law Commision.
http://www.iss.co.za/CJM/pdf/salcrep.pdf

Nog 'n Bron
http://www.news24.com/Content/SouthAfrica/Politics/1057/ed47048e1ed9424590dcb6aaa98958d4/19-09-2008-08-43/DA_Murder_conviction_rate_12
Afrika-kultuur..?? 3/4/2010 2:58:27 PM
Daar sal altyd ongelykheid in SA wees weens die onversoenbaarheid van die Westerse- en Afrika-kulture. Die Afrika-kultuur is minderwaardig teenoor die Westerse kutuur. Agv die Afrika-kultuur is Afrika 50 jaar agter die res van die wereld. 'n Goeie voorbeeld is Jacob Zuma met sy 5 vrouens en 20+ kinders...!! ...nog 'n voorbeeld is Julius (Mal)ema...

Hansie Slim 3/4/2010 4:26:11 PM
Dankie vir die sinvolle en deurdagte terugvoer, ou grote. Ek sal die vermoordes se families laat weet...hulle was bloot slagoffers van ongelykheid en dus waardige en regmatige prooi (geoffer vir die goeie liberale saak)...ek is seker dit sal hulle veel vertroosting bring. Hopelik koop die Belgiese pers ook die strooi. Geniet Stellenbosch se pretensieuse woordspeletjies in jou selfvoldane intellektuele gemaksone, terwyl ander in smart verkeer.
Hansie Slim 3/5/2010 8:18:47 AM
Hiermee nog 'n welverdiende slagoffer van...uhm, ongelykheid? Of dalk eerder een van inherente genetiese misdadigheid moontlik gemaak deur 'n onbeholpe en gebroke liberale regstelsel? Indien ekonomiese ongelykheid swart-op-wit geweld verduidelik, wat verklaar dan onbeteulde swart-op-swart geweld? En hoe rationaliseer ons die nodelose geweldsmisdade van Zimbabwiese en Mosambiekse ekonomiese vlugtelinge op blanke boere ter plaatse?
http://www.beeld.com/Content/Suid-Afrika/Nuus/1928/427668d8960d4bf58fa47f65fd94f824/03-03-2010-11-16/Sakeman_geskiet_toe_hy_uit_stort_kom
Kaspaas 3/5/2010 10:44:07 AM
Andries, dit klink omtrent of jy wil spog dat jy ook Swart vriende het. Mooi man! Nou sê nou bietjie vir my, jou Swart vriende wat ook gebuk gaan onder misdaad, wanneer stem hulle nou vir 'n ander party as die ANC? Jy sien, dis waar jy die pot mis sit: jou Swart vriende hou aan om vir die ANC te stem, alhoewel hulle gebuk gaan onder misdaad. Ons Afrikaners aan die ander kant, is magteloos teen die getal Swart stemmers wat elke vier jaar die ANC aan bewind hou. So ons raak 'konserwatief', deels omdat ons magteloos is. Ons hande is afgekap. Boonop vind die Black Sash se bangmaak-politiek byval by ons mense. Maar stadigaan is Afrikaners moeg om na julle liberale str*nt te luister van 'n 'nie-rassige nasie': jy is uiters naief om te dink hierdie land sal ooit 'n 'nie-rassige' nasie word. Kyk na enige Afrika-land wat multi-etnies is.
Domkop 3/6/2010 7:32:39 AM
Nie armoede nie,ongelykheid se jy ou Andries?INTERRESSANT!Klink presies ook na die standpunt van die kommuniste en ANC.Wie se skuld is dit Andries?Die wittes?Apartheid?Wat dan van Lesotho en Swaziland waar daar nie wittes is of ooit apartheid was nie.Dis mos nie ander mense wat daar woon as hier by ons nie.As ons verskonings vir moord en verkragting en roof begin soek verdedig ons hierdie onedele dade en regverdig dit soos jy doen.Dis die ware aangesig van 'n liberalis.
Dries 3/7/2010 2:54:20 AM
Die "wit" ou vir wie Xolani gewerk het was seker Happy Sindane, die skrywer van die artikel kan eerder as 'n liberalis, meer akkuraat as 'n baie dom liberalis beskryf word. Ek neem aan hy het Xolani se woord onvoorwaardelik aanvaar, shame siestog f..!
Des 3/7/2010 6:22:50 AM
@ MARIE - Ek onthou dat jy n ruim tydtjie terug gese het jou ma is aangerand en jou dogter is verkrag - en nou lyk dit my jou verstand is gesteel - maar tragies - kom jy dit nie agter nie.
hans coetzee 3/7/2010 6:53:07 AM
Ek is allermins 'n rassis; maar veral wil ek vir al die verligte en intelligente mense soos Johrne en TB en Marie en Roof vra; het jy self persoonlik al iemand gesien wat in 'n plaasaanval vermoor is; het jy al die brutale geweld gesien van iemand wat jou ma en boeties en sussies kos gegee en versorg het ? En nee sy was net sag en goed en verdraagsaam. Jy en en tjommies bind haar net draad vas nadat julle groepie 20jriges haar verkrag het, steel 'n blikkie koeldrank en vat dan haar 20jr oue golfie?
Is dit oor ongelykheid wat jy dit doen? Hoeveel mense word vermoor wat nie ryk is ? Jy wta van Bloemfontein weet my maat, verlede jaar in Bloemspruit is 'n brand arm blanke man te voet ( want hy niks anders)op pad na sy baba in Pelonomi sommer net doodgeslaan. Wat het hy gedoen? Kom nou moenie net met 'n meerderwaardige houding neersien op ander wat nie in jou uitgesoekte beskermde kringe beweeg nie. Wees realisties; diep binne weet julle iets anders is aan die gang. Om apartheid en wit mense se houding altyd die skuld te gee kan mos doodeenvoudig nie waar wees nie. Hoeveel mense ken jy persoonlik wat vermoor is?
Marie 3/7/2010 9:09:10 AM
Des, jy trap nog steeds met jou vuil stewels waar engele liggies loop. My dogter is deur 'n wit Afrikaanse skepsel verkrag. My ma is aangeval deur 'n swart persoon, maar daar was reg deur haar lewe honderde, indien nie meer nie, swart mense met wie sy 'n simbiotiese, goedgesinde pad geloop het. Ek ken ook 'n klompie baie goeie wit Afrikaanssprekendes wat met integriteit en medemenslikheid lewe.  Jy kan nie verregse, haatdraende politieke punte wil kom score op die hartseer gebeure in MY lewe nie. My opinie is steeds: mense is mense en jy kry nare karakters onder alle rasse en volke. Gelukkig is die omgekeerde ook waar: so baie mense, uit alle agtergronde denkbaar, lewer 'n positiewe bydrae op hierdie ondermaanse van ons.
Cv 3/7/2010 9:42:34 AM
Ek is seker dit was 'n liberalis wat agter in die steeg in die bakkie gewag het, net hulle wat op sulke goeie "speaking terms" met swartes is!
antonC 3/7/2010 10:55:00 AM
@ Boerboel.....jou mond moet ''JAM'' kry!wel gestel.
@Boerboel 3/8/2010 1:15:20 PM
Stem saam met jou..!! ...die linkse, liberales is nou vol stories, want hulle wonderlike "demokrasie" het gruwelik MISLIK... .....dankie FW en sy kabouters, vir ons eie piesang-republiek..!!
@Boerboel 3/9/2010 8:21:15 AM
...en ook MISLUK.....
Bokkop 3/9/2010 3:42:57 PM
Jy sien, Marie. Jy trap weereens in die gat. Op elke reel is daar 'n uitsondering. Ja daar is wit kriminele ook. En jy daar is goeie en intelligente swartes ook. Hierdie is egter die uitsondering op die reel. Net omdat daar ook 'n paar, sterk onderverteenwoordige wit kriminele is, kan jy nie die aanname en veralgemening maak dat wittes net so krimineel is as swartes nie. Kyk na die gevangene statistieke wat ek hierbo aanhaal. Daar sal jy sien dat swartes en kleurlinge sterk in die meerderheid is en wittes BAIE sterk onderverteenwoordig is as kriminele. Om eenvoudig te noem dat "Mense is mense en jy kry nare karakters onder alle rasse en volke" is ligsinnig en oppervlakkig. Kyk na die statistieke en wees werklik eerlik en objektief met jouself en jy sal sien dat ons is NIE almal eenders nie. Ek is bevrees dat die dag wanneer jy regtig eerlik is met jouself, gaan jou arme liberale lewetjie in duie stort, maar weet jy wat Marie? Die olifant in die voorhuis word groter by die dag. Jy kan nie vir ewig aanhou om hom te ignoreer nie.
Blues Boy 3/11/2010 10:08:57 PM
JA nee ou Rofie, jy het die bos geskud en bepaald 'n klomp tiere laat uithardloop om jou te vreet. Ek hoop altyd net ouens soos jy skrik nooit wakker..........uit jou droomwereld nie. Goeie nag rus.
Jou naam
*
E-posadres
*
Kommentaar
*
 
 
 

binne rapport

Weer
Verkeer
Lotto
Ksd: 13-24°C Sunny. Mild. Pta: 8-19°C Afternoon clouds. Cool.
Jhb: 5-16°C Mostly sunny. Cool. Bfn: 5-19°C Sunny. Refreshingly cool.
Dbn: 14-21°C More sun than clouds. Cool. PE: 12-20°C More sun than clouds. Mild.
7-dag-voorspelling...

Betrekkinge - Vind jou droomwerk

Credit Manager

Gauteng - JHB North/Sandton
Network Recruitment CA- Centurion
R330,000-490,000 Per Annum Cost To Company

Management Accountant

Gauteng - JHB North/Sandton
Network Recruitment CA- Centurion
R450,000-500,000 Per Annum Cost To Company

Manager Finance

Gauteng - JHB South
Network Recruitment CA- Centurion

Motors - Soek deur duisende nuwe en gebruikte motors

VOLKSWAGEN

Polo Classic 1.6 Comfortline
2009
R 169,000.00

TOYOTA

Yaris T3 1.3 Plus 5-dr
2008
R 125,990.00

TOYOTA

Yaris T3 1.3 5-dr AC
2008
R 119,990.00

Eiendomme - Vind 'n nuwe huis

VIERLANDEN

House R 1 750 000

BRYANSTON

Apartment R 1 300 000

CRAIGAVON

House R 1 290 000

Reis - Besoek, Bespreek, Laat Waai!

Gratis Speletjies - TE VEEL NUUS? Neem ‘n blaaskans

Kalahari.net - doen vandag jou inkopies aanlyn

Lae pryse op Boeke!

Miljoene titels om van te kies. Spaar nou tot 40%!

DVD's vir R129.95 Elk

Kry al die topverkopers en nuwe vrystellings vanaf R129.95 nou! 100e DVD's om van te kies.

Koop jou UNISA & Akademiese Teksboeke & WEN Groot

Koop enige teksboek van kalahari.net en 50 gelukkige lesers sal 'n R100-koopbewys elke dag van Maandag die 19de tot Saterdag 31 Julie wen.

Vuurwarm Musiekvrystellings

Kry jou gunstelingalbum van die musiekwinkel. Lae pryse op ALLE albums.

Tot 20% af op Elektronika

Besoek die Elektroniese winkel vir die nuutste produkte en toebehore. Fantastiese aanbiedings op handelsnaam-produkte.

Vandag se beste aanbod!

Die Warmste Nuwe Vrystellings

Nou net R129.95

Bestel jou gunsteling flieks en betaal slegs R129.95!

iPods, Wii, toebehore, sonbrille, horlosies & meer by www.kalahari.net!

'n Plaaslike gemeenskap waar jy mense kan ontmoet, fotos en videos op laai en vele meer...